دسته‌بندی نشده

تاریخچه اسکیت برد

اسکیت یکی از ورزش‌های پرطرفدار در جوامع مختلف است که طرفداران زیادی دارد. این ورزش به دو صورت پیستی و خیابانی برگزار می‌شود. شاید جالب باشد برایتان که بدانید تاریخچه اسکیت برد مربوط به چه زمانی است؟ در این مطلب در مورد آن صحبت کنیم؛ در ادامه در مورد خرید اسکیت برد هم صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد ورزش اسکیت

قبل از اینکه در مورد خرید اسکیت برد صحبت کنیم، بد نیست در مورد تاریخچه ورزش اسکیت بدانیم. اسکیت علاوه بر اینکه یک ورزش المپیک است، یک فعالیت تفریحی و سواری نیز می‌باشد.

ورزشکاران روی یک تخته مسطح که معمولاً از چوب ساخته می‌شود، می‌ایستند و با غلتک‌هایی که زیر آن تعبیه شده است؛ می‌توانند ورزش اسکیت انجام دهند. فردی که این رشته را انتخاب می‌کند باید مهارت‌هایی مانند اعتماد به نفس بالا و چابکی داشته باشد تا بتواند تعادل خود را در حین انجام این ورزش حفظ کند. اسکیت برد برقی، اسکیت برد حرفه‌ای،
اسکیت برد المنت و همچنین اسکیت برد بچه گانه از نمونه‌های اسکیت برد هستند. برخی از اجزای اسکیت برد عبارتند از:
  • دک یا تخته که کف اسکیت برد از آن ساخته می‌شود.
  • محور یا تراک که دو محور عمودی هستند که کف اسکیت برد را بهم متصل می‌کنند؛ این محورها از فلز و آلیاژهای گران بها ساخته شده‌اند.
  • چرخ‌های اسکیت برد که در اندازه و شکل‌های متفاوت ساخته می‌شوند و اندازه آن‌ها از 65 تا 90 میلی‌متر متغییر است.
  • بلبرینگ که هر چرخ اسکیت برد دارای دو عدد بلبرینگ است؛ یعنی در اصل چرخ‌ها توسط بلبرینگ به محور تیغه این محصول متصل می‌شوند.
این نکته را هم اضافه کنیم که در برخی از موارد ممکن است یک اسکیت برد دارای قطعات اضافی برای دستیابی به اهداف خاص باشد؛ اما با این حال اجزای اصلی اسکیت برد همین قطعاتی بود که نام بردیم.

چه کسی اسکیت برد را اختراع کرد؟

اگرچه اولین گونه‌های اسکیت‌برد در اوایل قرن بیستم ظاهر شد، «لری استیونسون» فردی آمریکایی بود که به پیشروی اسکیت‌برد مدرن کمک کرد.
لری استیونسون، نجات غریق ساحلی سابق در کالیفرنیا، شرکت تولید اسکیت برد خود را در سال 1963 تاسیس کرد و طراحی ابتدایی اسکیت‌بردها را تغییر داد، که چیزی جز تخته‌هایی با چرخ‌های رولر اسکیت متصل به آن‌ها نبود.
لری با تخته‌های جدید، بهبود یافته و باکیفیت خود که دارای طراحی کوتاهی شبیه تخته موج سواری بود، اسکیت برد را متحول کرد. اسکیت‌بردهای امروزی دارای کیکتیل در پشت و همچنین دارای تخته در قسمت جلویی هستند.

استفاده از اسکیت برد از چه زمانی شروع شد؟

خاستگاه اسکیت برد از کالیفرنیا و هاوایی آغاز شد، دو مکان که موج سواری در آنجا رایج است. دهه 1930 آغاز اسکیت برد بود و موج سواری سرچشمه آن بود. اسکیت‌بردها برای اولین بار در کالیفرنیای جنوبی اختراع شدند، زمانی که یک اسکیت اسکوتر از جعبه‌های چوبی با چرخ‌های متصل ساخته شد.
اسکیت‌بردهای قابل تشخیص بعداً در دهه 1950 توسط موج‌سواران ساخته شد.
این ایده جدید این کارآفرینان را با نام مستعار "آسفالت موج سواران" و "موج سواران پیاده رو" ابداع کرد. آنها همچنین چرخ‌های فلزی را به تخته‌های موج سواری وصل می‌کردند، اما حتی از یاتاقان استفاده نمی‌کردند. با این حال، پس از جنگ جهانی دوم بود که اسکیت‌برد به اوج خود رسید. تاریخچه اسکیت برد بر اساس دهه را بررسی خواهیم کرد.

دهه 1950

پس از جنگ جهانی دوم که به عنوان دوره پس از جنگ نیز شناخته می‌شود، اقتصاد در ایالات متحده رونق گرفت که صنعت اسباب بازی را نیز تحت تاثیر قرار داد. در این زمان، بخش اسباب بازی‌سازی از مفهوم جدید جالب تخته با چرخ آگاه شد. در سال 1959، Roller Derby Skateboard عرضه شد که مدلی به روزتر از اسکوترهای ابتدایی از دهه 1930 بود.
اسکیت برد Roller Derby از چوب ساخته شده بود، با نوک گرد در یک انتها و چرخ‌های رولر-اسکیت. در این نوع طراحی شیارها و سطوح دستگیره روی اسکیت‌بردها اعمال نشده است. فقط یک تخته چوبی با رنگ قرمز و چرخ بود.

دهه 1960

بین سال‌های 1959 و 1965، اسکیت‌بردینگ در ایالات متحده، به‌ویژه در سواحل شرقی و غربی، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. همانطور که طراحی اسکیت برد پیشرفت کرد، وضعیت آن از اسباب بازی به تجهیزات ورزشی تغییر کرد و افراد در هر سنی اکنون می‌توانند به این سرگرمی بپیوندند. در سال 1962، Val-Surf، یک فروشگاه موج سواری در هالیوود، کالیفرنیا، اولین اسکیت بردهای خود را فروخت؛ با این حال، شرکتی که مسئول تولید و بازاریابی این نسخه جدید و کامل و به روز شده از اسکیت برد بود، پترسون فوربس در سال 1963 بود.
یکی از بزرگترین مسابقات بین‌المللی اسکیت برد در دهه 1980 بود. از اواسط دهه 1980 به بعد، اسکیت بازها می‌توانستند با انجام کاری که دوست داشتند، شروع به کسب درآمد کنند، که باعث شد این صنعت در ایالات متحده به طور سرسام‌آوری رشد کند.

دهه 2000

در اوایل دهه 2000، خرید اسکیت برد به طور رسمی به عنوان یک ورزش حرفه‌ای در نظر گرفته شد و اسکیت بازان به افراد مشهوری تبدیل شدند.

سخن پایانی

همان‌طور که در بالا گفتیم، انواع مختلفی از اسکیت بردها در بازار وجود دارند و خرید اسکیت برد با توجه به کاربرد و نوع ورزش مورد نظر، انجام می‌شود. اگر به دنبال بهترین اسکیت برد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت الماس اسپرت سر بزنید. قیمت اسکیت برد در مدل‌های مختلف دخترانه، پسرانه، سه چرخ، اسکیت خیابانی و... در این سایت قابل مشاهده است. فروش اسکیت برد یکی از اقداماتی است که سایت الماس اسپرت انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *